Pierwsza propozycja TEA dotyczy zbadania wpływu procesów prywatyzacji usług edukacyjnych oraz wprowadzania opłat za zajęcia dodatkowe na równy dostęp do edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji dzieci i młodzieży pochodzących z małych miejscowości, ze wsi oraz o niskim statusie społeczno – ekonomicznym.
Druga propozycja obejmuje realizację ogólnopolskiego badania ilościowego na temat skali i charakteru dyskryminacji doświadczanej przez uczniów i uczennice szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w Polsce, w tym szkół integracyjnych, ze względu na różnorodne przesłanki, w tym m.in. płeć, pochodzenie etniczne/narodowe, kolor skóry, niepełnosprawność, religię/wyznanie/bezwyznaniowość, orientację seksualną, doświadczenie migracji oraz status społeczno-ekonomiczny.
Więcej informacji na temat działań Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO) oraz zgłoszonych propozycji badań można znaleźć na stronach biura RPO: