fbpx Skip to content

Kolejne warsztaty: Głęboka Demokracja oraz polaryzacja i dialog

Witaj! 

Cieszymy się, że zainteresowały Cię nasze warsztaty on-line. Zapraszamy Cię do zapoznania się z poniższymi informacjami.

Tematyka dwóch najbliższych warsztatów wiąże się z podejściem Głębokiej Demokracji oraz polaryzacją i dialogiem.

Terminy: 07.12.2021 i 16.12.2021, w godz. 17:00-20:00 (osobne warsztaty, można zgłosić się na jeden z nich).

Osoba prowadząca: Malina Baranowska-Janusz, psycholożka międzykulturowa, trenerka antydyskryminacyjna oraz koordynatorka projektów. Licencjonowana trenerka metody CoResolve oraz Deep Democracy, które są częścią Lewis Deep Democracy. Od 2015 roku związana z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej jako koordynatorka projektów antydyskryminacyjnych i twórczyni materiałów edukacyjnych. Pracuje także jako edukatorka w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.

Wprowadzenie do Lewis Deep Democracy

07.12.2021, 17:00-20:00

Spotkanie i warsztat przybliżające metodę Lewis Deep Democracy (LDD). Jest to autorska metoda pracy z grupami oparta na teorii głębokiej demokracji Arnolda Mindela, stworzona przez Grega i Myrnę Lewis.  U jej podłoża leży przekonanie, że grupa może pracować lepiej i efektywniej, jeśli każdy głos w grupie jest wysłuchany i wzięty pod uwagę, np. w procesie podejmowania decyzji.  Głównym celem metody jest poznanie i zmniejszenie napięcia międzygrupowego poprzez ujawnienie i przyjęcie alternatywnej opinii lub głosu „na nie”.

Część teoretyczna będzie poświęcona metodzie LDD, historii jej powstania i podstawom teoretycznym. Porozmawiamy także o sposobach, w jakie można ją wykorzystać w pracy trenera/ki antydyskryminacyjnej. W trakcie części warsztatowej osoby uczestniczące doświadczą metody poprzez udział w konkretnych ćwiczeniach (dostosowanych do warsztatu online).

Polaryzacja i dialog

16.12.2021, 17:00-20:00

W trakcie spotkania osoby uczestniczące poznają teorie polaryzacji Barta Brandsmy, holenderskiego filozofa i praktyka.
Jak mówi Bradsma o swojej teorii: „Polaryzacja nie jest ani dobra, ani zła – to naturalne. To część bycia człowiekiem. Żyjemy z przeciwieństwami. Ale niezależnie od tego, czy ma to związek z wojną domową we wschodnich prowincjach Demokratycznej Republiki Konga (w skali makro), czy też z konfliktem pomiędzy stroną pana młodego i panny młodej w rodzinie (w skali mikro), dynamika polaryzacji jest uniwersalna, to: 3 podstawowe prawa, 5 ról, 4 sposoby zmiany.”
W trakcie warsztatu pracując na konkretnych przykładach poznamy działanie tej teorii w praktyce – od schematu, zidentyfikowania ról, wyznaczenia sposobów zmiany, po pierwsze próby depolaryzacji.


Oba warsztaty online potrwają 3 godziny i będą składały się z dwóch modułów:
1) moduł teoretyczny – wprowadzenie do tematu, podstawy teoretyczne i naukowe (moduł nagrywany i udostępniany w bibliotece TEA po naszym spotkaniu, tłumaczony na Polski Język Migowy);
2) moduł praktyczny – warsztatowy – ćwiczenia i dyskusje wokół tematu warsztatu (moduł dostępny wyłącznie dla zapisanych osób uczestniczących, nie będzie nagrywany).

Do udziału w każdym warsztacie zapraszamy 20 osób. Możesz zapisać się na oba warsztaty lub tylko na jeden z nich. Zaznacz odpowiednią opcję w formularzu.

Zgłoszenia przyjmujemy przez FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY do 25 listopada br. O przyjęciu na warsztaty poinformujemy Cię do 26 listopada br. Jeżeli liczba zgłoszeń przekroczy nasze możliwości, priorytetowo potraktujemy osoby z mniejszych miejscowości. Zadbamy także o różnorodność grupy pod względem płci. 

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Małgorzatą Jonczy-Adamską, która jest koordynatorką projektu, e-mail: m.jonczy@tea.org.pl.

Warsztaty odbywają się w ramach projektu „Latarnia Równości. Pozytywnie o Edukacji Antydyskryminacyjnej”, realizowanego przez Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG. Realizujemy ten projekt, ponieważ chcemy wspierać osoby prowadzące edukację emancypacyjną i antydyskryminacyjną, a także osoby zainteresowane prowadzeniem takiej edukacji – zarówno w szkole, jak i w ramach różnych działań nieformalnych. Chcemy, żeby te osoby mogły się rozwijać, sieciować, uczyć od siebie nawzajem. I wreszcie, żeby idea EA szła w świat, trafiała do różnych grup, z którymi spotykacie się i pracujecie na co dzień.

Edukacja antydyskryminacyjna jest dziś potrzebna w Polsce tak jak nigdy dotąd.

Skip to content