Wewnątrzszkolna procedura antydyskryminacyjna
Decydujemy się opowiedzieć światu, że w naszej szkole prowadzimy różne działania antydyskryminacyjne, profilaktyczne, wpływające na świadomość postawy każdej i każdego z nas, gdy chodzi o przemoc i dyskryminację, ale teraz najważniejszym spośród nich jest realizacja i doświadczanie procedury antydyskryminacyjnej, którą dla siebie sformułowaliśmy, przyjęliśmy na wiecu szkolnym (tworzymy szkolną demokrację) i uruchamiamy. W naszej szkole, jak w każdej, widzimy zachowania przemocowe i reagujemy na nie. To nie jest łatwe. Przemoc i dyskryminacja dotyczą całej społeczności, nawet gdy dzieją się – jak się wydaje – w małej grupce osób. W Tygodniu Edukacji Antydyskryminacyjnej w szczególny sposób będziemy pracować jako zespół nauczycielek i nauczycieli nad realizacją naszej procedury, obejmiemy refleksją nasze działania z ostatnich dni i tygodni, poddamy je ewaluacji, spróbujemy zdecydować, jak postępować dalej. Moment, w którym się znaleźliśmy jest kluczowy: trzeba zdecydować po serii rozmów z uczniami i rodzicami, jakie działania podjąć, i indywidualne i grupowe – to moment sprawdzenia sensowności naszej procedury, robimy to razem po raz pierwszy w naszej niespełna trzyletniej szkole. Intensywne działania z procedurą będą u nas treścią tego szczególnego tygodnia.